Privim cerul prin ecranul monitorului..

tumblr_me6wrtAI1p1rl4t2ko1_500Cât de multe ore ne înghite lacoma tehnologie?Cât de prinşi suntem în plasa ei lipicioasă?Cum de s-a ajuns aici?
Tehnologia ne ocupă mai mult decât jumătate din viaţă.Fiecare pas ne este controlat de ea.
Legăm relaţii de prietenie,clădim chiar şi relaţii adevărate de dragoste,ne facem cumpărăturile online,fără a mai fi nevoiţi să trecem pragul casei în întâmpinareaa cerului şi a aerului rece,citim cărţi online,privându-ne de mirosul şi fragilitatea cuvintelor.
Când am ridicat ultima dată privirea spre cer?Când ne-am dezlipit privirea de pe ecranul telefonului pentru a contempla norii?Când am uitat să mai numărăm stelele?Când ne-am oprit din a le aduna în diverse forme,cuvinte şi constelaţii?Când am privit ultima dată răsăritul?Când am încetat să mai vânăm locul în care apune soarele?Când ne-am oprit din căutările pentru ulciorul plin cu bănuţi aurii de la capătul curcubeului?

Când a reuşit tehnologia să ne fure lacom şi din strălucirea copilăriei?

Copilăria şi frumuseţea ei se sting încetişor.Magia jocurilor cu prietenii,tovarăşii tăi nelipsiţi cu care te jucai zilnic în parcul plin şi în curtea din spatele casei,se pierde în lumina orbitoare şi promisiunile tehnologiei.

Când au uitat copiii să mai alerge amuzaţi,când au uitat să-şi amintească să privească cerul cu toţi norii lui pufoşi,aşezaţi pe iarba moale legănată de vântul călduţ de primăvară,când au încetat să le mai ghicească formele încurcate împungându-i cu degeţele lor subţiri,când s-au oprit din a mai visa să ajungă pe lună,când au încetat să mai admire florile parfumate şi păsările zgomotoase?Când au început să-şi îngroape copilăria?

Da,în felul ei tehnologia ne este extrem de utilă.Dar trebuie să ştim să o folosim cu măsură.

Am ajuns şi eu să-mi scriu gândurile,sentimentele,trăirile,stările,emoţiile,amintirile,visurile,speranţele şi nostalgiile.Le însemnez ghidată de lumina monitorului.Aici am ajuns cu toţii.O întreagă generaţie.Generaţia viitorului.Suntem bine-lipiţi în plasa ei mare şi groasă.

Suntem bolnavi de tehnologie.

Lasă un răspuns

