Doar un vierme

Am un vierme în suflet. Un vierme cu apetit uriaş, trezit de o ură neaşteptată. Un coleg de cameră răutăcios şi egoist, cu care nu mă pot certa sau bate.

Mai am şi o omidă. Spre deosebire de vierme, acesta este paşnică. Mănâncă doar frunzuliţe uscate din copacii bătrâni. Vrea să se transforme într-un fluture colorat şi liber, dar nu o las. Aş rămâne singură cu viermele dăunător. Plus că nu i-am spus că fluturii trăiesc o singură zi. Nu ar avea timp să iubească şi să fie iubită. Mi-au trebuit 17 ani pentru a colecta amintirea unei iubiri frumoase, de neuitat şi nu am găsit, iar ea, mititica, cum va reuşi?

Aproape că îmi doresc să fie şi ea vierme, dar constat că-i fur libertatea cu egoismul meu. E dreptul ei, iar eu sunt cel mai egoist copil. Ştiu că va reuşi. Sunt convinsă de asta. Va putea să-şi găsească iubirea, să viseze fără limite, să greşească, să regrete, să trăiască după propriile bătăi de inimă.Este puternică, visătoare şi încrezătoare. Are reţeta succesului. Îi dau drumul mâine, dar cu o oarecare îndoială.

Totuşi, mai am un vierme. Nu e ca şi cum aş rămâne singură. Poate reuşim să ne împrietenim. El nu are unde pleca. Îl pot hrăni cu visurile ce mi-au rămas mici şi cu amintiri putrezite. Nu e pretenţios. Da, aşa voi face. Mâine îi dau drumul omizii, apoi mă împrietenesc cu viermele. Sau să mă împrietenesc mai întâi cu viermele?

Lasă un răspuns

