Câte vieţi are o portocală?

Şi dacă seminţele sunt inima ei, atunci câte inimi are? Am sacrificat atâtea, le-am stors pe toate de viaţă, dar nu am stat niciodată să le număr anii. Iar acum, parcă mă doare pe mine inima să mai ucid o portocală. O las rotundă, moale, caldă şi parfumată pe birou. O las să fie.

Mă întreb de ce nu m-am întrebat asta până acum. Cu ce gând le savuram? Iar cojile sunt ce-au mai rămas din ele.. şi le-am aruncat de atâtea ori, fără să le mai dau ocazia să-mi umple camera cu aroma lor inconfundabilă.

Dar când port o cale? 

Din înghesuitul lor mers în cutii, lăzi sau saci, ajung la noi. În case, în supermarket, în bucătărie etc. Dar le-a pus vreodată cineva la geam, să vadă şi ele un cer, altul decât tavanul? Le-a lăsat cineva pe marginea pervazului să guste din zăpada scorţoasă? Le-a adunat cineva vreun strop de ploaie, să simtă şi ele? Le-a lăsat cineva, undeva, măcar ca una dintr-o familie să simtă în întregime două-trei zile dintr-un anotimp? S-a gândit cineva la ele?

Nici eu. 

Totul poate fi reciclat. Chiar şi o viaţă. Şi dacă pot, de ce nu?

 

6 gânduri despre „Câte vieţi are o portocală?

  1. Eu când eram mică păstram cojile până când se uscau și nu mai miroseau. Soră-mea a „crescut” un pui de portocală (o bucată din aia pe care o desfaci, dar era mică mică, puiuț așa, nu știu dacă mă fac înțeleasă) într-o cutie de chibrit :)) O lună de zile o purta după ea în buzunar, cu toate că aproape se stafidise puiu ei :))

    Apreciază

Lasă un răspuns

