Mama ei de viaţă, mamă!

Am privit dincolo de cortină de zeci, chiar sute de ori. De prea multe ori am tras de materialul gros să mai descopăr, să mai găsesc şi să mai învăţ câte ceva. Aş privi de un infinit de ori şi tot m-aş considera neînvăţată, neştiută de ceea ce rulează acolo. Spun asta fără să exagerez. O spun cu puţină teamă, să nu jignesc cumva, prin cuvintele mele, nişte suflete aşa frumoase.

Înainte să privesc dincolo de cortină, număram paginile dintr-un jurnal neterminat, plin de atâta trăire şi viaţă. Şi abia acum îmi dau seama că nu ştiu de cât timp o am pe Daria sau cât timp a trecut până am privit dincolo de cortină. 

1465131_1654534961461719_6747092663922141343_n

Ce am reuşit să învăţ de la ele, nu cred că aş fi învăţat într-o viaţă întreagă, de la sute de oameni. Cuvintele lor, aşa simple şi frumoase, atât de pline, îmi rămân tatuate pe zidurile sufletului. 

Nu cred că ar fi putut să apară în alt moment din viaţa mea. Aveam nevoie atât de mult să mi se deschidă ochii! I-am văzut zâmbetul şi ochii doar în poze, dar a fost suficient să mă convingă. Să mă facă să-i iau jurnalul şi să-l aşez pe biroul meu. Apoi să transcriu totul în suflet.

Aşa am cunoscut-o, aşa am continuat să scriu şi eu, aşa am ajuns să scriu abia acum despre ea. Nu am avut curaj. Nici acum nu am. Scriu ca de obicei, dar parcă cu o teamă mai mare.

De dincolo de cortină am învăţat că pot s-o iubesc şi s-o apreciez mult mai mult. După ce am privit în spatele cortinei, am simţit o teribilă nevoie s-o recitesc pe Daria. În jurnalul neterminat am împrăştiat ultimul meu strop din istoria unei Flori. 

Rămân cu amândouă şi cu milioane de cuvinte, comori peste suflet. 

 

2 gânduri despre „Mama ei de viaţă, mamă!

Lasă un răspuns

