Umbre şi ceaţă

Suntem liberi să ştim că nimic nu ne aparţine şi că tot ce va rămâne după noi e-un nume pe o cruce. Tot ce ne-am dorit, tot ce-am fost, tot ce-am trăit va fi acoperit de straturi de pământ. Şi atunci nu ne vom mai putea întreba dacă am făcut bine, dacă am trăit suficient, dacă am ascultat toate şoaptele sufletului. Atunci viaţa va părea cea mai dulce bomboană. Dar nu o vom mai putea gusta. Ne vom îneca cu amărăciunea ultimei, îngropată odată cu noi. 

Am irosit secunde să numărăm nişte lacrimi atât de plânse! Am cheltuit atât de mult timp să ne gândim la ce va fi mâine, că am ratat fiecare azi. Incompleţi, singuratici, temători, inconştienţi ne trăgeam măşti peste chipuri. Şi nu puteam face asta fără a lăsa sufletul neafectat. În noi se rupeau toate.

În goana după bani, după popularitate, dragoste şi avuţie am îngropat legende. Am îngropat suflete sub pământ uscat. Ne-am vândut. Oamenii şi-au pus singuri etichete. 

Şi atunci ştii că nu mai şti nimic. Într-o lume privită ca o scenă uriaşă în care toţi joacă un rol, nu există cortină comună. Acolo, la finalul spectacolului nu se va trage cortina. Niciodată. Va veni altcineva, va juca un alt rol, se va plăsmui o altă realitate. Cortina se trage însă în sufletul celui care părăseşte scena. La finalul actului său, îşi face loc către casă. De acolo, încet-încet, cade o cortină atât de grea că se aude de la două străzi distanţă. Dar oamenii nu aud astflel de sunete. Sau nu ştiu să le recunoască. Cert este că dincolo de acea cortină, se joacă adevăratul spectacol. 

 

 

 

 

2 gânduri despre „Umbre şi ceaţă

Lasă un răspuns

