Oare doare? 

Inima-mi cere să-mi amintesc. Dar nu o ascult. Puţine sunt momentele când este ascultată, când bătăile ei au alte scopuri. Cu sufletul mă sfatuiesc în colţul meu din baie. E frig și miroase a cocos. E toamnă şi eu sunt tot aici. E dimineaţă, iar eu sparg nuci cu o sticlă de şampanie. Cine sunt eu? 

E târziu. Timpul şi-a reluat ticăitul, iar teama de el s-a reinstalat în sufletul meu. Şampania din mâna stângă e mai vie decât mine. Are stele îmbuteliate.. Atât de multe! Aproape le simt pe limbă, croindu-şi o cale lentă către suflet. Şi-n amintirea aceasta sunt fericită în felul meu nebun şi neînţeles, până-mi dau seama că-mi amintesc involuntar momente şi oameni. Si fluturi.. 

Am plâns. Căci nu am avut stele şi oamenii m-au uitat. Copilul a fost uitat.. Şi de ei, dar mai ales de mine. 

De-aş fi stea, m-aş stinge. De-aş fi fluture, m-aş risipi în vânt precum cenuşa. De-aş fi normală, aş plânge.. 

Sunt nebună și nu mai am lacrimi. Şi mi-e sete. Mă tem că suspinul meu e auzit de toţi şi tristeţea mi se va lipi din nou de chip. Eu rolul mi-l joc bine. 

Mama mi-a zis să merg dreaptă pe stradă. Dar nu mi-a dat o mână de stele. Mamă.. 

Greşelile le culeg încet, cojile de nucă îmi amintesc de toamnă și le aranjez grăbit, cu mâini tremurânde şi reci. Pereţii îşi bat joc de mine. Proiectează tot ceea ce vreau să uit, momente scurte pe care vreau să le retrăiesc la nesfârşit şi infinituri încărcate de dor nebun. Îmi zâmbesc anii pe pereţi. Îi văd printre lacrimi și-i plâng încetişor. Şi ştiu de ce nu sunt stea. 

Căci sunt frunză de toamnă rece şi mi-am pierdut copacul. 






6 gânduri despre „Oare doare? 

Lasă un răspuns

